poniedziałek, 9 lutego 2015

Be my valentine!

Heeej!
Mamy luty, walentynki coraz bliżej, więc i tutaj wypadałoby o tym wspomnieć.

Na początek zajrzyjmy do Wikipedii:

Walentynki (ang. Valentine's Day) – coroczne święto zakochanych przypadające 14 lutego. Nazwa pochodzi od św. Walentego, którego wspomnienie liturgiczne w Kościele katolickim obchodzone jest również tego dnia.
Zwyczajem w tym dniu jest wysyłanie listów zawierających wyznania miłosne (często pisane wierszem). Na Zachodzie, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, czczono św. Walentego jako patrona zakochanych. Dzień 14 lutego stał się więc okazją do obdarowywania się drobnymi upominkami.

Samo "święto zakochanych" budzi wiele dyskusji. Dla jednych to dobra okazja, by na chwilę się zatrzymać i zobaczyć jak wiele daje nam miłość oraz obdarować drobnym prezentem drugą połówkę. Dla innych, w szczególności dla singli, jest to pretekst do zarobienia przesadzonych sum na kwiatkach, czekoladkach, kartkach czy "tandetnych upominkach". Wydaje mi się, że ich zdanie całkowicie zmieniłoby się, gdyby tego dnia usłyszeli od swojej skrytej miłości te magiczne słowa.

Jak możemy spędzić ten dzień? Oczywiście osoby w związku poświęcają go swojej drugiej połówce. Dobrze byłoby, jeśli ten czas spędzilibyśmy całkowicie inaczej, wyjątkowo, nawet nie z racji samych walentynek, a urozmaicenia. Zazwyczaj nie chodzicie do kina, na kręgle? To doskonała okazja, żeby to zmienić. Brzmi banalnie, ale to bardzo miłe, przynajmniej według mnie, gdy ktoś się stara oderwać nas od rutyny i zapewnić nam miły dzień. A może nie lubisz wychodzić bądź nie masz za dużo pieniędzy? To nie problem. Możecie zostać w domu, zatroszcz się tylko o miłą atmosferę. A co gdy jesteś singlem? Zorganizuj spotkanie przyjaciółmi, którzy też nie mają pary. Wspólne wyjście na kawę, ciastko może umilić znienawidzone "święto". Wszyscy znajomi mają już plany? Zrób sobie przyjemność! Kup czekoladki, obejrzyj film lub zrób to, na co dotychczas brakowało czasu. Inne wyjście? Potraktuj walentynki jak każdą inną sobotę.

No tak.. Pomysły na spędzenie czasu już mamy. A co z podarunkiem? Tu wszystko zależy od osoby. Prezent dla dziewczyny jest zazwyczaj łatwiejszy, gorzej z naszymi facetami. Co dla nich? Osobiście nie mam pojęcia. Jednak pozbierałam kilka pomysłów z internetu. Są w nich zarówno prezenty praktyczne, jak i typowo walentynkowe gadżety. Według nich w sklepach możemy szukać różnego rodzaju koszulek- śmiesznych, bądź codziennych, portfeli, perfum, bokserek, płyt, gier czy misiów, choć nie znam chłopaka/mężczyzny, który chciałby coś takiego dostać. Do bardziej osobistych należą wszelkiego rodzaju ramki, antyramy, albumy ze zdjęciami. Faktycznie typowo walentynkowe i sentymentalne, ale niekoniecznie przypadną do gustu komuś, kto do szczególnie uczuciowych nie należy. Myślę, że na dziewczynę by to zadziałało, na chłopaka.. różnie, bardziej nie niż tak. No i oczywiście kartka i słodkości, bez tego się nie obejdzie, przynajmniej według forów.


A Wy jakie macie nastawienie do walentynek? Jak je spędzacie? Kupujecie coś?

16 komentarzy:

  1. ja nie obchodzę walentynek haha :)
    mogłabyś kliknąć u mnie w linki z ubraniami z choies ? bardzo mi na tym zależy http://nataliexbrunette.blogspot.com/2015/02/przeglad-ubran-choies.html

    OdpowiedzUsuń
  2. ja nie zbyt lubię to święto. Zajrzysz? Bardzo mi na tym zależy. http://loveemyydreeam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. obchodzę 15 lutego :)))

    http://beiiser.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie obchodzę walentynek, jednak w tym roku jadę robić sobie pierwszy tatuaż. Prezent ode mnie dla mnie :D

    Pozdrawiam ♥
    ♡❀ imagine-yuki.blogspot.com ❀♡

    OdpowiedzUsuń
  5. My w tym roku z chłopakiem postanowiliśmy nie robić sobie żadnych prezentów, tylko spędzić ten dzień cały razem. Mamy w planach saunę, jakieś dobre jedzonko, no i oczywiście kino:))
    nutellaax.blogspot.com [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam Walnetynki odkąd mam je z kim obchodzic!:) To piękne święto miłości - zasługuje na datę, bo przecież czyz to uczucie nie jest najlepszym prezentem od losu?:)
    odkrywajzalicja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. nie obchodze walentynek :)

    moze obs za obs daj znac

    http://moniqa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Walentynki są fantastycznym świętem, chociaż jeśli kogoś kochamy to powinniśmy to okazywać codziennie, nie tylko w walentynki :)
    Pozdrawiam cieplutko ;x
    http://blue-almonds897.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. ja w tym roku idę z chłopakiem na Greya do kina :)
    super post ;) obserwuje
    http://xblueberrysfashionx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. W walentynki grają 50 twarzy Greya. Można ze swoją połówką wybrać się na ten film. Bardzo fajne pomysły na spędzenie tego dnia ;)
    Obserwuję! Jeśli spodoba ci się mój blog to miło by mi było gdybyś ty też go zaobserwowała ;*
    finementesword.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie mam chłopaka więc nie obchodzę walentynek ale nie mam nic do tego święta. Tak naprawdę każde święto jest cudowne. Ciekawy post podeszłaś do tematu nieco inaczej i bardzo mi się to podoba ;)

    niutta.blogspot.com
    -Niuta.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kino to świetne rozwiązanie, osobiście sama wolałabym wybrać się gdzieś niż dostać wieeelki prezent, chociaż drobiazgi również sprawiają wiele radości.
    Ważne, żeby upominek był od serca. :)
    alenajpierwkawa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. świetny post ;) podoba mi się wygląd Twojego bloga :)
    obserwujemy ?
    Pozdrawiam, http://xblueberrysfashionx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja te walentynki spędzę na ślubie- staram się traktować je jak każdy normalny dzień ;)
    Pozdrawiam

    http://totalniementalna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja spędzę walentynki na bojkotowaniu premiery 50 twarzy Greya, oglądaniu anime i nauce c:
    ✄ blog

    OdpowiedzUsuń
  16. Lovely post. Love it. If you will we can follow each other, just let me know, dear, pls? I always fallow back. Kiss

    http://mylovelyfashionbih.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń